
BADANIA
Badanie i rozwój publiczności krakowskich muzeów.
W ramach projektu przeprowadzono badanie segmentacyjne krakowskich uczestników kultury korzystających z oferty muzeów i wystaw historycznych, oparte na metodologii badań naukowych na reprezentatywnej próbie 2000 ankietowanych.
Badanie uwzględniało kwestie ekologii i cyfryzacji.
Opracowano otwarty raport z badań, który dostarcza kompleksowej wiedzy o odbiorcach kultury, a także przygotowano eksperckie rekomendacje, w tym kierunki dalszych badań dla kultury w obszarze ekologii i technologii cyfrowych, które to zaprezentowano podczas otwartego spotkania online i webinarium, co umożliwiło upowszechnienie wyników projektu.
Badanie dostarczyło cennych danych pozwalających na tworzenie oferty dopasowanej do potrzeb odbiorców, co przyczyni się do zwiększenia odporności instytucji i operatorów miejsc historycznych na nieprzewidziane kryzysy.
Badanie przeprowadzono z użyciem metod ilościowych w mediach społecznościowych oraz na panelu badawczym. Ankietowani udzielili odpowiedzi na pytania dotyczące ich zwyczajów, preferencji, doświadczeń związanych z wizytami w muzeach, postrzegania roli kultury w życiu społecznym oraz oczekiwań względem oferty kulturalnej.
Projekt dofinansowany w ramach Inwestycji A2.5.1 Program wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Wartość projektu: 140 426,22 zł
Wartość dofinansowania: 94 860,98 zł
Okres realizacji: 01.09.2024 - 31.12.2024
Prezentacja raportu z badań z udziałem ekspertów
Jak wykorzystywać badania publiczności do budowania oferty muzeów?

